Posti toi tänään muutaman uuden lankakerän, jotka olin onnistunut huutamaan itselleni. Ihania uusia värejä. Olin suunnitellut huutavani kasan erivärisä mohairlankoja, mutta onnistuinpa unohtamaan huudon päättymisen. Kylläpä harmittaa!

Lankojeni värivalikoima on uhkaavasti huvennut viime kuukausina. Olen yrittänyt kirppareilta ja netistä etsiä lankoja, mutta eipä ole juurikaan vielä onnistanut. Usein tarjolla on suuria määriä samaa lankaa. Tuntuu niin turhalta ostaa kymmenen kerää, kun yhdestäkin olisin onnellinen. Takavuosina sain tuttavapiiristäni useita mielenkiintoisia lankakasseja, joissa oli lankakerien jämät. Oikeita aarteita minulle!

Olen virkannut lisää kukkia langanpätkistä. Kivoja tehdä ja valmistuvat radiota kuunnellessa. Aamulla tyttäreni halusi muutaman kukan koululaukkunsa piristeeksi. Yhden kukkani istutin onnittelukorttiin, jonka lähetän sukulaistytölle.

Viimeisin virkkaamani huivi ei ole vielä lähtenyt maailmalle, joten ehdin napata siitä kuvan. Aina näistä kuvistani puuttuu osa värisävyistä. Tarttis tehdä jotain...

438938.jpg

Alussa tein epäsymmetrisiä ympyröitä tietämättä edes mihin niitä käyttäisin. Jokainen on eri värinen. Vähitellen kypsyi ajatus niiden yhdistämisestä verkolla. Ympyröistä ja verkosta tuli lopulta tämä huivi keikkumaan harteilla ja lanteilla.